روشن فکری بنیان ماست !

ما هرگز نمی گذاریم حوصله شما سربرود !

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ زَیْتُونِةٍ لَّا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ( برخی از خواص آینه ۳۵ سوره نور از کتاب قرآن کریم )
هرگونه کپی برداری از فایل های اختصاصی پیگرد قانونی دارد لذا در صورت کپی مطالب لینک دریافت آن ها را تغییر ندهید .
روشن فکری بنیان ماست !

به نام او که یادش ترنم عارفانه زندگیست . سلام من سید امیرحسین طــاووســی هستم طــراح و برنامه نویس وب . فـعالیتم را در زمینه کــامپـیوتـر قبل از سـال اول دبـسـتـان شـروع کــردم و تا دوره راهنمایی اطلاعات کاملی از این تکنولوژی بدست آوردم . از ان دوره تا کنون در زمینه های مختلف فعالیت می کنم که مهـم ترین آن برنامه نویسی وب است یکی از عواملی که باعث شد تا به این سمت بیام کـدباز بودن زبان های وب هستش و روز به روز به دانستنیهایم در این زمینه می افزایم. شاد و سرزنده باشید , امیر

جستجو در وبلاگ
آخرین نظرات

درصد پیشرفت پروژه ها

Projects Progress
اسکریپت اشتراک ویدیو + منتظر بزرگترین سوپرایز وبلاگ من در فروردین ۹۵ باشید۷۹ درصد

دریافت جزیات اسکریپت اشتراک ویدیو

چندی نمی گذارد که دولت استرالیا با اینک قوانین کشورش زیر نظر بریتانیا اجرا می شود با آگاه کردن مردم و جامعه خود و جمع امضا چندین هزار گیمر این کشور بازی "Grand theft auto" را به علت خشونت علیه زنان ممنوع کرد و حال آن که جدیدترین باندل های PS4 در ایران شامل این بازی هستند و این بازی کاملا آزاد در فروشگاه ها به فروش می رسد ، آیا بخش فرهنگی جامعه نمی تواند کنترل کند و یا واقعا ملت ایران با این که مسلمان هست هنوز قدرت درک و حضم خیلی مسایل را ندارد . برای پاسخ به این سوال و نقد این بازی ، با من در ادامه مطلب همراه شوید .

کمپانی عظیم راکستار گیم (Rockstargames) از سال ها پیش بر روی پروژه Grand theft auto یا همان "سارق بزرگ اتومبیل" فعالیت می کند که یکی از معروف ترین بازی های آن که اغلب ما با آن بر خورد داشتیم بازی  Grand theft auto : Vice city \ Vice city stores می باشد . همان طور که از تریلرهای این نسخه جدید مشخص است این کمپانی علاقه ای به ادیان دینی و به خصوص انسانیت نداشته و سعی در نمایش به اصطلاح خود دنیای واقعی به گیمرها دارد در دنیای راکستار گیم(Rockstargames) شما می توانید هر شخصیتی که دوست دارید باشید می توانید عیاشی باشید که هر شب در کلاب ها پرسه می زند یا پولدارترین آدم شهر Los santos بستگی به انتخاب شما دارد ولی مهم این است که در هیچ یک از شخصیت ها اصول اولیه انسانیت مطرح نشده است بلکه مرتبا زیر پا گذاشته می شوند هر چند با توجه به مقاله "آرمان شهر جنسی صهیونیست" چنین پروژه هایی در عرصه های مختلف عجیب نیست و کاملا منطقی به شمار می رود . در بخش داستانی بازی بیش از ۸۰ مرحله واقعا جذاب و مهیج وجود دارد که این بازی را یکی از پر فروش ترین بازی های بریتانیا در این هفته ها کرده است و از نظر منقدان واقعا معنای گرافیک و موتورهای بازی سازی در این بازی نمایان می شوند که به مرور به گشترس تکنولوژی هم کمک شایانی می شود . مرحله اول بازی سرقتی در گذشته را نشان می دهد و بعد از ان کم کم شما با آن شخصیت هایی که در آن سرقت بودند آشنا می شوید و ماموریت های مختلفی را انجام می دهید . در قدم نخست سعی دارم به رییس جمهور ایالات متحد آمریکا اشاره کنم که چندی پیش به مناسبت سالگرد مرگ مارتین لوتر کینگ رهبر آزادی خواه سیاه پوستان آمریکا که در نهایت طرفداران به اصطلاح آزادی خواه ترورش کردند صحبت کرد در حالی که در خبرهای سراسر دنیا هنوز تبعیض نژادی در این کشور دیده می شود همین ماه پیش بود که گزارش مرگ دو جوان سیاه پوست در محله بروکلین کالیفرنیا توسط پلیس های سفید پوست باعث شورش مردم شد و توصیه می کنم برای اطلاعات بیشتر به اسنادی که در ویکی پدیا در مورد آن سال ها وجود دارد مراجعه نمایید اما چرا این بحث بیان شد !؟ زیرا شما در شهر Los santos باز هم مناطق سیاه پوست ها و سفید پوست ها کاملا جدا و حالتی مرزی دارد شما اگر با شخصیت سفید پوست وارد محله ی شوید آن ها به شما گاها شورش می آورند و مناطقی که خانواده های ثروت مند در حال زندگی هستند بهترین مکان هاست و اگر سیاه پوستی وارد شود هیچ تعرزی به او صورت نمی گیرد . خوب به سراغ اولین شخصیت بازی یعنی Franklin Clinton می رویم شخصیتی سیاه پوست که در جنوب شهر زندگی می کند و در مراحل اول برای شخصی به نام Simeon Yetarian که نمایشگاه اتومبیل دارد کار می کند و ماموریت آن دزدین ماشین های گران بها برای فروش در نمایشگاه شخصی اوست ، رقم می خورد.

در مراحل بعد Franklin برای سرقت به خانه ای اشرافی در شمال شهر می رود و سعی در سرقت اتومبیلی گران بها از خانه شخصیتی سفید پوست به نام Michael De Santa می کند و در این مرحله با این فرد در سرقت آغازی بازی بود آشنا می شود و با ترساندن ارباب قبلی به خدمت برای Michael در می آید . همان طور که مبهن است در شخصیت Franklin سیاه پوستی دیده می شود که به علت نداشتن موقعیت مناسب دست به دزدی می زند و در محله ای زندگی می کند که بیشتر دوستان او برای امرار معاش دست به چنین کارهایی می زنند اما کمی جلو تر دوربین راکستار گیم سراغ اعضای خانواده و دوستان او هم میرود که نشان می دهد برای امرار معاش از تن فروشی گرفته تا آدم کشتن هر کاری را انجام می دهند و در نهایت Franklin نیز برای اربابان سفید پوست خود فعالیت می کند ، بعد این شخصیت سراغ Michael می رویم مردی پول دار که در بهترین منطقه شهر زندگی می کند و باز هم دست به سرغت های بزرگ میزند اما در خانواده Mecheal چه می گذارد ؟! پدری که می خواهد خانواده خود را در نهایت بی نیازی و شهوت رانی در شهر Los santos حفظ کند در آغازین مراحل این شخصیت با مرحله مواجه می شویم که با برگشت Micheal به خانه متوجه می شود یکی از همکاران او با همسرش ارتباط جنسی برقرار کرده است و او هم با به قتل رساندن اون شخص ماجرا را پایان می دهد ولی آیا این به این معناست که در این شهر بزرگ از این اتفاق ها دیگر نمی افتد ؟! البته که این طور نیست بنیاد خانواده اصلی ترین چیزیست که اسلام به آن اشاره کرده است و از همه مهم تر ارتباط دختر و پسر Michael می باشد که هر کدام به عنوان یک نوجوان دنبال اهداف خود هستند تا ان جایی که برای رسیدن به اهداف خود یک دیگر را زیر پا می گذارند ، دختر خانواده همیشه دنبال گرفتن پول از پدر برای خوش گذرانی است و پسر خانواده که همش درگیر بازی های رایانه ایست و رویای شبیه شدن به پدرش را در سر می پروراند.

Michael همیشه سعی دارد خانواده خویش را از دردسر و اشتباه دور کند اما در موقعیت اون امکان پذیر نیست و مرتبا با مشکلات مختلفی رو به رو می شود . حال با گذشت مدتی Michael و Franklin تصمیم می گرند که به کمک تیم انتخابی خودشان جواهر فروشیی را سرقت کنند که با سرقت از این جواهر فروشی و پخش خبر این اتفاق ، شخصیتی دیگر به نام Trevor Philips که در اولین سرقت حضور داشت معرفی می شود در اولین صحنه ای که این کارکتر دیده می شود دوربین راکستار گیم لحظه ی ارتباط جنسی او با یکی از همسایگانش را نشان می دهد که در همان لحظه چشمش به خبر سرقت در تلویزیون می افتد و از این قسمت به بعد با این شخصیت آشنا می شوید و در اولین ماموریت های خویش به دنبال دوست قدیمی خود Michael می رود و داستان بازی بسیار زیبا و با ماموریت هایی مهیج ادامه می یابد ، این نگاه کوچکی به بخش داستانی این بازی بود حال به سراغ بخش آنلاین بازی می رویم .

هسته اصلی گیم پلی GTA Online را مراحل، مسابقات، بخش Deathmatch و Free Mode تشکیل می دهند. مراحل اصلی، همگی به پیشروی داستان کمک می کنند و نقش اصلی تری را نسبت به دیگر بخش ها به عهده دارند. اما مراحل آزاد، جنبه مالی و تفریحی دارند و نقش آنچنانی ای در پیشبرد ماجرای اصلی ندارند. در این مراحل، بازیکن خود را با المان های تیراندازی، دزدی و رانندگی درگیر می کنند که حقیقتاً بسیار هیجان انگیز طراحی شده اند. بخش مسابقات، از بزرگ ترین و گسترده ترین قسمت های بازی محسوب می شود. این بخش، شامل مسابقات چتربازی، مسابقات و جنگ های خیابانی و بخش های Survival می شود.
مسابقات چتربازی، شامل مسابقه دادن با حریفان به منظور کسب امتیاز بیشتر با عبور از Checkpointها است. مسابقات خیابانی، شامل اتومبیل رانی، موتورسواری، دوچرخه سواری و مسابقات هوایی می شود که با تنظیمات مختلف می توان آن ها را چالش برانگیزتر و البته هیجان انگیزتر کرد. بعضی از این مسابقات، دارای تنظیماتی هستند که سبک بازی را به کلی عوض می کنند. بخش های Survival شامل حمله موج های مختلفی از دشمنان است که بازیکنان می توانند با کمک دوستان خود آن را به پایان برسانند. در بخش Deathmatch بازیکنان به 2 تا 3 تیم چندنفره تقسیم می شوند و به جنگ می پردازند. Rockstar تغییرات چندانی در این قسمت به وجود نیاورده است.

با این حال، المان های کوچکی مانند سوار ماشین های مختلف شدن، از تفاوت های GTA Online با دیگر عنوان ها است. کلاسیک ترین بخش هر عنوان آنلاین Open-World همین قسمت Free Mode است. در این بخش، هر فردی به انجام کارهای مورد نظر خود می پردازد و البته می تواند با دیگران هم بجنگد. تجربه اصلی این عنوان، از همین قسمت سرچشمه می گیرد. بازیکنان می توانند از مغازه ها دزدی کنند، برای خود لباس بخرند، اتومبیل های خود را شخصی سازی کنند و یا از وبسایت های موجود در بازی یک ماشین خریداری کنند و در نهایت، برای پیشروی داستان با شخصیت های اصلی تماس بگیرند و کاری برای خود دست و پا کنند. از آنجایی که نقشه بازی با نقشه بخش چندنفره یکسان است، پرش های بدلکارانه بخش تک نفره در حالت چندنفره نیز دیده می شوند.
انجام فعالیت های گوناگون سبب می شود تا امکانات جدیدی در شخصی سازی اتومبیل ها به وجود بیایند و البته تعداد خالکوبی ها و لباس ها نیز از نتایج این کارها هستند. بهترین المانی که در بخش آنلاین اضافه شده، خرید ملک و پارکینگ برای زندگی و قرار دادن ماشین ها در آن ها است. هوش مصنوعی شهروندان، دشمنان و پلیس بسیار معقول است و هیچ تفاوتی با GTA V ندارد. تغییرات آب و هوایی نیز همانند بخش اصلی صورت می گیرد. بخش آنلاین GTA V یکی از بهترین عناوین چندنفره در صنعت بازی های کامپیوتری است و می توان آن را انقلابی دانست که مسیر تمامی عناوین آینده را تغییر خواهد داد. گستردگی بسیار زیاد و امکاناتی که بازی در اختیار بازیکنان قرار داد، موجب محبوبیت بسیار زیاد آن گشته و قطعاً یکی از بهترین عنوان های چندنفره این نسل نام می گیرد.
  اکنون به سوالی که در ابتدا بیان شد می پردازیم ، متاسفانه بخش فرهنگی اقدامات لازم را انجام نمی دهد زیرا تک تک افراد جامعه بخش فرهنگی را تشکیل می دهند و این خود ما هستیم که هنوز درک این مسایل را نداریم و متاسفانه حق هم داریم در کشوری جهان سومی زندگی می کنیم و درستی و صلاح خویس هم گاها نمی دانیم ، هر چند من پرانتز باز میکنم این به مسلمان بودن کشور ربطی ندارد و در مجموع مردم ایران یا بهتر بگم مردم کشوری که اولین تمدن بشری را تشکیل دادند بر روی این کره خاکی و حکومت ها ، زبان ها و عقاید مختلفی را تجربه کردن در مجموع به این رو اوردن که بیشتر به خود و خانواده خویش بها بدهند تا به افراد اطراف خود و کمتر روابط اجتماعی به خصوص در این عصر را دارا می باشند با این که ما کشوری را اداره می کنیم که مسلمان است و انتظار داریم بهترین درک را داشته باشند به جز مقامات علمی که توسط دانش پژوهان این مملکت در سراسر دنیا بدست میاید در خیلی از مسایل اولیه انسانیت رتبه های آخر را داریم . در مجموع می توانم بگویم هنوز کشور ما آماده مقابله با جنگ نرم را نداشته و به همین علت در زمینه جنگ نرم حقیقت را به دشمن می گوییم خیلی موفق بودن اما آن هایی که در این جنگ پیروز شدن در داخل کشور کم بودند ولی چنان قوی شدند که هیچ گونه جنگی آن ها را از پا درنخواهد آورد . در آخر به بیان چند مسله اکتفا می کنم . مورد اول برای مثال اگر در کشور ما اقای مطهری در مجلس سخنی بگویند حتی اگر باطل باشد تمام نشده نمایندگان به او هجوم میاورند و من در اخلاق محمد (ص) چنین چیزهایی ندیدم بعد کشور ما که مسلمان است و متفکر ، نباید بفهمد جزییات حادسه چه بوده و  در رسانه های غربی اتفاقات مجلس ما رو که اصلا نمی دانیم چیست ، نقد و بررسی کنند چرا ؟! چون حکومت می داند کشوری جهان سومی هستیم و مردم بی تفکری دارد ؟! یا مثال فاحش تر ۲ سال پیش در یکی از منطق مشهد موارد سقط جنین زیاد شد بعد که تحقیقات صورت گرفت مشخص شد عامل آن امواج بیش از حد خطرناک رادیویی است که برای غیر فعال کردن فرکانس های ماهواره ای ارسال می شود تا مردم نتوانند به شبکه های جنگ نرمی غرب دست یابند خوب ما همین جا دست این کشور عزیز را می بوسم که چنین خدمات ارزنده ای در حق می کند و جالب توجه این است همیشه این امواج را منتشر نمی کنند معمولا در ماشین هایی دستگاه های بسیار قوی هست که میلیون ها امواج رادیویی تولید می کند تا شاید یکی از ان ها با موج مورد نظرشون برخورد کند و این امواج تا مدت ها در محیط می ماند و مسایل این چنینی و به خصوص سردردهای موضمن را ایجاد می کند یا به اصطلاح به خدمتی که این دوستان به ما می کنند باید گفت مرگ تدریجی ، خلاصه کلام ، در کشور ما با این که فرض بر آن است جهان سومی است و حکومت مداران آن مردم را خر فرض می کنند بیشتر از این ها انتظاری نیست . با این که روح الله می توانست کار بهتری کند اما باز هم دوسش داریم چون اندیشه خوبی داشت اما همیشه نگران بود که این مملکت به دست مافیایی بد بیفتد و چنین شد . اگر ما یه زمانی انقلاب کردیم چون انسانیت و ازادی را به ما یاد دادند و گرسنگی نکشیدیم اما دیگر انقلاب صحیحی در این کشور نخواهد بود زیرا نه دگر معنی ازادی را می دانیم نه مزه گرسنه نبودن را . پیشاپیش سالگرد ۲۲ بهمن را تبریک عرض می کنم بر ملت غیور ایران زمین .

با تشکر ویژه از پردیس گیم برای مقاله بخش آنلاین بازی .

من سید امیرحسین طــاووســی هستم طــراح و برنامه نویس وب . فـعالیتم را در زمینه کــامپـیوتـر قبل از سـال اول دبـسـتـان شـروع کــردم و تا دوره راهنمایی اطلاعات کاملی از این تکنولوژی بدست آوردم . از ان دوره تا کنون در زمینه های مختلف فعالیت می کنم که مهـم ترین آن برنامه نویسی وب است یکی از عواملی که باعث شد تا به این سمت بیام کـدباز بودن زبان های وب هستش و روز به روز به دانستنیهایم در این زمینه می افزایم. شاد و سرزنده باشید .

رمز فایل ها در بیان باکس : tavousi.name

در صورت مشکل در دانلود فایل ها و یا حذف شدن آن ها ما را مطلع نمایید .

نظرات  (۴)

Naghd Ali bood b omide pishrafte bishtar !
پاسخ:
قربونت داداش
اولا کپی بود - دوما شما متولد چندی ؟ :D - سوما کدوم جامعه ؟ کدوم فرهنگ ؟ کدوم مسلمون ؟ اینجا کشور اختلاس هاست -
پاسخ:
سلام و درود خیر مطلب کپی نبود . موفق باشید .
عالی ، زحمت خیلی زیادی کشیدید نقدی فوق العاده از GTA
ممنون
پاسخ:
ممنون علیرضا جان .
نقد که خوب بود
ولی بهتر نبود نقد رو توی قالب های دینی و اجتماعی نمیذاشتی؟
نقد یه عنوان در اولین مرحله یعنی تایید کردن اون و سپس نقد کردنش برای بهتر شدن در نسخه های بعدی
البته با عکس هایی که شما گذاشتی بعید میدونم اگه قسمت های دینی رو حذف کنی سایتت فیلتر نشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی